Daha öncede bahsedildiği gibi pistonlu makinelerdeki ayrım acık tıp kompresör ile hermetik arasındadır. Açık tıp demekle ya kayış tahrikli ya da doğrudan bağlantılı bir dış motor tarafından tahrik edilen kompresörü kastediyoruz. Bu tıp kompresörün karterine uzanan bir mil ve sızdırmazlık için shaft seal vardır. Bu tip kompresörün aksi olan tip motorla kompresörün aynı muhafazada korunduğu hermetik sızdırmazlıklı kompresördür. Böylece hermetik sızdırmazlıklı kompresörün kartere uzanan mili yoktur ve böylece sızdırmazlık elemanına ihtiyacı yoktur. Her tipin diğerine göre bazı avantajları vardır.

Pistonun alt ölü noktaya hareketiyle Atmosfer gazı emilirek kuru hava filtresinde temizlenir ve emme sübaplarından geçer, pistonun üst ölü noktaya hareketiyle birlikte basma subapları ile sıkıştırılır. Pistonlu kompresör kafa bloğu, elektrik motoru kayış-kasnak sistemi yardımı ile tahrik edilir.  Kafa bloğunun, pistonlarla silindirler arasında ve krank ana ve yatak rulmanlarının yağlanması amacıyla denenmiş markaların özel olarak ürettiği Pistonlu kompresör yağları biyel kollarındaki yağlama çubukları sayesinde çarpmalı yağlama sistemiyle yağlanırlar.

Standart bir Soğutma Sisteminin çevrim şeması aşağıdaki şekilde gösterilmiştir. Soğutma sisteminde 3 ana eleman bulunmaktadır. Kompresör, evaporatör ve kondanser. Soğutma sisteminde, soğutucu akışını kontrol etmek için ise expansion valf veya kılcal boru, termostat, dryer filtre, likit tutucu, sight glass, manometre ve termometre gibi çeşitli ekipmanlar kullanılmaktadır. Son olarak da Soğutucu akışkanlar ve yağlar.

Bir maddenin veya ortamın sıcaklığını onu çevreleyen hacim sıcaklığının altına indirmek ve orada muhafaza etmek üzere ısının alınması işlemine "Soğutma" denir. ....

Soğutma kompresörlerinin ilk modelleri tipik amonyak makineleriydi. O günlerde amonyak en çok tutulan soğutucu olduğu için kompresörler çok yüksek basınçları karşılayabilmek için çok ağır yapılırlardı ve modern kompresörlere kıyasla ilk kompresörler nispeten yavaş hızlarla çalışırlardı. Valf tasarım kompresör mil contaları yataklar ve yağlama sistemlerindeki ilerlemeler tasarım hızının kademeli olarak atmasını sağlamışlardır. Bu da belli bir beygir gücü için kompresörlerin daha küçük olmasına olana sağlamıştır. Çünkü daha hızlı çalışma ile daha çok yer değiştirme elde edilmiştir.

İlk hermetik kompresörlerin çoğu yerinde onarılabilen tıp tasarıma sahiptiler. Çoğunlukla civatalı hermetik diye adlandırılan bu cihazlar kullanıldıkları yerde tamamen sökülebilir ya da onarılabilirler ve yeni parçalarla donatılabilirler. Bu da ünitenin komple yerinin değiştirilmesi sırasında söz konusu olan ve sadece ağırlık yüzünden bu tıp işlemlerin fiziki ve ekonomik yönden arzu edilmediği yüksek tonajlı makinelerde başka bir avantajdır.

Soğutma sistemlerinde bir çok elemanda bulunan hareketli parçalar metal yüzeyler için zararlı olabilecek sürtünme yaratırlar. Ayrıca sürtünme ilgili hareketli parçaların sıcaklığında bir artışa neden olabilir. Doğru yağlama sürtünme sonucu oluşabilecek zararı azalttığı için mekanik parçaların bakımında önemli bir konudur. Kompresörün yataklar pistonlar ve dişliler için iyi bir yağlanmaya ihtiyacı vardır.

Daha öncede belirtildiği gibi bir soğutma yağının iyi yağlama özelliklerine ve kompresör içinde alçak taraftan yüksek tarafa sızdırmazlık sağlama yeteneğine sahip olması gerekir. Yağ kompresörün içindeki yatakları yağlarken aynı zamanda bir soğutucu ortam görevi de görür ve hareketli parçaların kompresör çalıştığı sıradaki sürtünmelerinin neden olduğu ısıyı bu yataklardan alır.

Termodinamiğin birinci kanunu enerjinin ne yoktan var edilebileceğini ne de vardan yok edilebileceğini ancak bir şekilden diğerine dönüştürülebileceğini ifade eder. Motor güç kaynağından elektrik enerjisi alır ancak sürtünmeden dolayı enerjinin hepsi mekanik çıkış enerjisine dönüştürülemez. Giriş enerjisinin kalanı ısı enerjisine dönüşür ve eğer bu ısı dağıtılmazsa motor sargılarının sıcaklığı yalıtım hasar görene dek artar. Eğer motor kirden ve fiziki hasardan korunursa ısı hemen hemen sargılara zarar verebilecek tek düşmandır.

Termodinamiğin birinci kanunu enerjinin ne yoktan var edilebileceğini ne de vardan yok...

Daha önce anlatılan konularda yol verme röleleri kapasitörler kontaktörler ve hatlar arası starterler gibi en çok kullanılan starter tipleri tanıtılmıştır ki bu datam voltajı yol vermeye göre tasarlanmış bir kompresöre yol vermenin en pahalı metodudur.

Bir makinenin performansı makinenin daha önce belirtilen görevini yerine getirebilme yeteneğinin değerlendirilmesidir. Kompresör performansı soğutucunun kompresörün ve motorun belli fiziksel sınırlamalarının bir araya gelerek oluşturduğu tasarımın bir sonucudur ve şunları sağlamasına çalışılır.

Dalgalanan yük şartları altında kompresör kapasitesini değiştirmek için bir çözüm olması acısından büyük kompresörlere sık sık kompresör yükü boşaltma cihazları takılır. Pistonlu kompresörlerdeki yük boşaltma cihazlarının iki genel tipi vardır. Birincisinde bir veya daha fazla silindirin üzerindeki emme valfleri bir basınç kontrol cihazına tepki olarak bazı mekaniki vasıtalar tarafından acık tutulur. Soğutucu emme valflerinin açılmasıyla kompresör stroku sırasında soğutucu, emme hücresine geri itilir ve silindir pompalama hareketini durdurur.

Pistonlu kompresörlerle ilgili şimdiye kadar anlatınlar tek kademeli üniteler üstünde yoğunlaştı ancak çok aşırı düşük sıcaklıklı uygulamalarda karşılaşılan yüksek sıkıştırma oranından dolayı buharlaşma sıcaklıklarının –34.4 °C ile -62.2 °C aralığında olduğu durumlarda verimi artırmak için çift kademeli kompresörler geliştirilmiştir.

Uzun omur tabi ki her üründe arzu edilir. Bugün üretilen kompresörlerden uzun yıllar arızasız sakin bir çalışma beklenmekte ve çoğu uygulamada, kompresörlerin günde 24 saat yılda 365 gün çalışması istenmektedir. Böyle sürekli çalışma yine de çoğu zaman kompresör için sıcaklıkların sürekli değiştiği ve yoğun sabit bir viskozitede tutulmadığı çevrim çalışması kadar zor değildir.

Soğutma konpresörleri bakım ve onarımı konusunda uzman ekibe danıştık.
Bakalım neler söylediler.

Genellikle ülkemizde soğutma kompresörlerine bakım yaptırmak her zaman lüks olarak görülmüştür.
Bu nedenle de herhangi bir arıza oluşmadığı sürece maalesef bakım yaptırmak gibi bir girişimde bulunulmamaktadır.

Bazı sistemlerde, kompresör harici bir motor (denilen açık götürmek ya da açık sürüş sistemi) tarafından tahrik edilir. Açık sürücü kompresör sistemlerini hizmete daha kolay ama kompresör krank mili sürücü ucunda bir mühür kaçakları kaynağı olabilir kullanın. Açık tahrik sistemleri genellikle motor kompresöre güç iletimi için "V" kayışları veya esnek "Coupling" kullanabilirsiniz.

Kompresörler soğutucu buhar sıkıştırma sırasında önemli ısı kurma olanağı sunuyor. kondansatör yüksek basınçlı buhar ile gezi, ama çoğu kompresör kafası da istenmeyen ısı güvenli işletim sıcaklıkları içinde kalmasını atmayın gerekir. Bu normalde iki palet ve su geçişleri ile gerçekleştirilir.

Santrifüj kompresörlerin hızla atmak soğutucu uzağa merkezi alımı spin fanlar, güç merkezkaç kuvveti adı verilen kullanın. Merkezkaç kuvveti bu prensibi kullanan örneğin sizin salıncak sağlayan bir havai içinde su dökülmesini olmadan sıçradı. Her fan nispeten daha az basınç ekler Çünkü birkaç fanlar sık sık birlikte yüksek yan (deşarj basıncı) üzerinde gerekli basınç oluşturmak için ganged vardır.

İki kademeli santrifüj kompresör. 1-İkinci aşamada değişken giriş kılavuzu pervane. 2-Birinci aşama çark. 3-İkinci aşama çark. 4-Su soğutmalı motor. 5-Base, yağ tankı ve yağlama yağı pompası montaj. 6-Birinci aşama kılavuzu kanatları ve kapasite kontrolü. 7-Labirent mühür. 8-Cross-over bağlantısı. 9-Kılavuzu vane aktüatör. 10-Spiral gövde. 11-Basınç-yağlama kol yatak. açılması unutmayın akıntı gösterilmez.

Vidalı kompresörler genellikle ve verimli bir şekilde sistemde soğutma, 20 tonun üzerinde kapasite ile kullanılır. Bu kompresörler helisel vida veya rotor birlikte alımı bir oda ve kuvvet soğutucu, sonunda yüksek tarafının karşı odasının düşük yan içinde dönüşümlü olarak bir çifti kullanmak

Kompresör Pistonlu bir piston silindir içindeki soğutucu buhar sıkıştırmak için sürgülü kullanın. Şekil 4-29 gösteren bir pistonlu kompresör çalışma prensibi. Şekil 4-29a olarak, piston aşağı silindir içinde taşındı, A. It emme valfi aracılığıyla emme hattından soğutucu buhar taşındı. orada soğutucu buhar silindirin uzaya taşındı seçin. Şekil olarak 4-29B, piston yukarı taşındı. Bu çok daha küçük bir boşluk (açıklık alanı) içine buharlaşmış soğutucu sıkıştırılmış vardır. Sıkıştırılmış buharı kondenser içine valf egzoz üzerinden itti olmuştur.

Drive dış kesiti küçük, iki silindirli pistonlu kompresör. Vücut organ hafif alaşımlı döküm, döküm silindir demir karter gömlekleri içine dökme kalıcı.

Dönen bir pervane tasarımı, bir (şaft) rotor silindir içinde, ama döner silindirin merkezi eksenleri ve şaft özdeş değildir. Dönen (şaft) rotor kayan kanatları kabul birkaç hassas işlenmiş Yivlidir. mil döndükçe, bu kanatları merkezkaç kuvveti tarafından silindir karşı zorlandılar. Benzin, kanatları süpürme çevresinde emme hattından kompresör girerken. kanatları silindir etrafında gaz güç olarak rotor Çünkü silindir merkezli değil, uzay gaz içeren azalır.

Sabit bıçak sisteminde, silindir gövdesi bir sürgülü bıçak yüksek basınçlı buhar dan düşük basınçlı buhar ayırır. Bir eksantrik mili, silindir bir fan döner. Bu çark sürekli silindirin dış duvara losyonları. çark döner gibi, buhar bıçak tuzaklar miktarda. Buhar daha küçük ve daha küçük boşluğa sıkıştırılmıştır. Basınç ve sıcaklık kurar. Son olarak buhar tahliye limanına geçmeye zorlanır.

Bir kaydırma kompresör olarak, sıkıştırma iki kaydırma unsurları bir yörüngede ilerleyin ve sabit bir kaydırma tarafından yapılır. One "sabit kaydırma" sabit kalır ilerleyin. Diğer kaydırma "sabit kaydırma merkezi etrafında bir ofset dairesel yol boyunca yörüngede" kaydırma döner. Bu hareket iki kaydırma unsurları arasındaki sıkıştırma cepler oluşturur.

1.1  TERİMLER VE TANIMLAR

Kompresör silindir kafaları genellikle dökme demirden yapılır ve yerinde valf plaka arasında pozitif sızdırmazlık sağlamak için contalar tutmak için tasarlanmış, silindir bloğu ve kafa. Silindir kafası silindir içine emme gazı itiraf etmek geçişleri olmalıdır. Baş genellikle kap vida ile blok yapıştırılmış olduğunu.

Rotary kompresör silindir içinde sıkıştırarak hareket oluşturmak için bir veya daha fazla bıçakları kullanın. pistonlu kompresör aksine, hiç piston kullanılır. Orada döner kompresörler iki temel tipi vardır:

Pistonlu kompresör yağlama sistemleri genel olarak iki tür kullanın:
Açılış sistemi yağ sıçrama için krank mili kullanır; petrol taşıyan kanallardan akan ana yatak ulaşır. Rulman gürültülü çünkü bu sistemin küçük bir yağ yastığı üretiyor olabilir.

Sistemin yüksek tarafında deşarj hattı, kondansatör için kompresör bağlayın. Line yaygın bakır lehim ile bağlantılı boru olduğunu. Akıntı içerebilir; Titreşim Emici, Muffler, Yağ ayırıcı, basınç kontrol valfleri ve pass veya servis vanaları tarafından.

Kondansatör sıcak yüksek basınçlı soğutucu gaz çevreye yoğunlaşma onun gizli ısı gevşek sağlar soğutma devre yüksek yan bileşen vardır. ısı Bu kayıp gaz ölçüm cihazı taşınıyor olabilir yüksek basınçlı sıvı haline yoğunlaşmasına neden olur. Isı kondansatör tarafından reddedilen buharlaştırıcı sistem ve kompresör girer. verimsizlikleri ve diğer ısı artışı, bir kondansatör açık bir sistemi nedeniyle yaklaşık 1,25 kat ısı evaporatör kazanılan atmayın gerekir. hermetik sistemlerde Kondenserleri da ısı motor sargıları dan kurtulmak gerekir.

Taraftarlara Hava soğutmalı kondenser röle tüpler ve yüzgeçler üzerinde soğutucu ısı kaldırmak için hava taşımak için. Kefenler kondenser boruları tüm hava akımını yönlendirerek fan verimliliği artırmak için kullanılır. palet Farklı tip kondenser yüzey alanını arttırmak için kullanılabilir. hava soğutmalı kondenser içinde Uygun ısı transferi sadece kondenser yüzeyinin temiz elde edilebilir.